Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Αχελώος

Απρ 25, 2023

Η πάλη του Ηρακλή με τον Αχελώο

Για να κερδίσει το χέρι της γυναίκας του Δηιάνειρας, ο Ηρακλής έπρεπε να πολεμήσει πρώτα τον θεό ποταμό Αχελώο. Όταν ο Αχελώος μεταμορφώθηκε σε ταύρο, ο Ηρακλής έσπασε ένα από τα κέρατά του.
Απρ 21, 2023

Αχελώος – Τετράδραχμο από την Γέλα της Σικελίας

Εμπρόσθια όψη, γενειοφόρος ηνίοχος που οδηγεί άρμα και κινείται αργά προς τα δεξιά. πάνω, η Νίκη που πετάει για να στεφανώσει τα άλογα. Οπίσθια όψη, το μπροστινό μέρος του ταύρου με κεφάλι ανθρώπου προς τα δεξιά, ο ποταμός-θεός Αχελώος Gelas Γράμματα: ΣΕΛΑΣ
Απρ 17, 2023

Μαρμάρινο ανάγλυφο Ερμή, τριών νυμφών και Αχελώου

Το ανάγλυφο αναπαριστά τον Ερμή να συνοδεύει τρεις νύμφες, στο πίσω μέρος, ο ποταμός θεός Αχελώος που παριστάνεται με τη μορφή ταύρου. Ένα ανάχωμα αντιπροσωπεύει ένα βωμό. Η τεχνοτροπία του ανάγλυφου μιμείται έργα της αρχαϊκής περιόδου (περ. 600-480 π.Χ.). Πολυάριθμα αναθηματικά ανάγλυφα αυτού του τύπου, αφιερωμένα στον Ερμή, τον Πάνα και τις νύμφες, έχουν βρεθεί στην Ελλάδα. Στις περισσότερες από αυτές τις σκηνές, μια σπηλιά σηματοδοτεί την τοποθεσία. Αυτό το ανάγλυφο είναι ασυνήθιστο για το…
Απρ 13, 2023

Κέρνος με την μορφή του Αχελώου

Κέρνος. πόδι με τη μορφή αυλακωτής στήλης. τέσσερα κύπελλα σε δίσκο, ανάμεσα στα κύπελλα είναι κεφάλια συμπεριλαμβανομένου του Αχελώου(;) λαβή πάνω από την κορυφή.
Απρ 07, 2023

Η πάλη του Ηρακλή με τον θεό ποταμό Αχελώο – Βρετανικό μουσείο

Ο Ηρακλής, γενειοφόρος, με κοντά μαλλιά στεφανωμένα, ερχόμενος από αριστερά, έχει ρίξει το αριστερό του πόδι στο σώμα του Αχελώου και σκύβει προς τα εμπρός, συμπιέζοντας το λαιμό του ποτάμιου θεού με το αριστερό του χέρι, ενώ με το δεξί προσπαθεί να σπάσει το κέρατο. Ο Αχελώος έχει την μορφή ενός Σειληνού ή Κενταύρου η οποία ενώνεται στο μακρύ φολιδωτό σώμα ενός φιδιού, με ακανθώδη πτερύγια πάνω και κάτω. Η ουρά είναι εν μέρει σπασμένη κοντά στο τέλος, έτσι ώστε να είναι δύσκολο να αποφασιστεί…
Μαρ 31, 2023

Ο Οδυσσέας στον Κάτω Κόσμο

Η εικόνα δείχνει την είσοδο στον Κάτω Κόσμο του Οδυσσέα αλλά και άλλων, δίπλα το ποτάμι ρέει κάτω από μια βραχώδη γέφυρα. Στην κοντινή πλευρά της γέφυρας ξαπλώνουν δύο άνδρες. Πιθανόν να είναι θεοί ποταμοί, ο Αχέροντας και ο Κωκυτός, αλλά τα ονόματά τους δεν δίνονται. 

Αχέρων

Αχιλλέας

Ιουν 20, 2023

Ο Αχιλλέας ξεκινά το ταξίδι του για την Τροία

Η έξοδος του Αχιλλέα και του φίλου του Πάτροκλου. Και οι δύο λαμβάνουν αποχαιρετιστήρια δώρα - ο Πάτροκλος από την Θέτιδα, κι ο Αχιλλέας από την Κυμοθέα. Ο [Ο]υκαλε[γ]ον ενεργεί ως ακόλουθος του Αχιλλέα και ο γιος του Νέστορα Αντίλοχος ακόλουθος του Πατρόκλου. Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Νέστορας και ο Οδυσσέας πήραν τον Αχιλλέα και τον Πάτροκλο από τη Φθία. Σπάνιες αναπαραστάσεις γεγονότων πριν από τους Τρωικούς πολέμους.
Ιουν 14, 2023

Ο οπλισμός του Αχιλλέα

Στο αγγείο εικονίζεται η παράδοση στον Αχιλλέα από τη Θέτιδα των Ηφαιστειότευκτων όπλων. Αριστερά εικονίζεται ο Αχιλλέας να παραλαμβάνει από τη Θέτιδα μιαν ασπίδα βοιωτικού τύπου διακοσμημένη από ένα μοναδικής τεχνοτροπίας γοργόνειο σε λευκό χρώμα που έρχεται σε αντίθεση με το μαύρο φόντο. Ακολουθούν η Κυματοθέα (θεά των κυμάτων) με κωδωνωτό θωράκιο, η Νεοπτολέμη (νέα πολεμίστρια) με τις περικνημίδες και η Πανόπη με την περικεφαλαία. Πίσω από τον Αχιλλέα ο γενειοφόρος ασπρομάλλης άντρας με τον…
Ιουν 10, 2023

Ο Αχιλλέας και ο Αίαντας παίζουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με πεσσούς

Ο Αχιλλέας και ο Αίαντας παίζουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με πεσσούς. Τα ονόματα των προσώπων αναγράφονται. Νικητής είναι ο Αχιλλέας: στο ύψος του στόματός του (δημιουργώντας την εντύπωση ομιλίας) αναγράφεται ο αριθμός τέσσερα, ενώ δίπλα στο κεφάλι του Αίαντα ο αριθμός τρία. Είναι και οι δύο οπλισμένοι, πιθανώς σε ανάπαυλα από τη μάχη.
Ιουν 06, 2023

Αχιλλέας και Θέτιδα

Απεικονίζονται έξι άτομα. - Δεξιά είναι η Θέτιδα και ο Μενέλαος. Ο Αχιλλέας πλησιάζει και υποκλίνεται στη μητέρα του. Πίσω του ο Πάτροκλος με μια χειρονομία χαιρετισμού. Ακολουθούν ο Οδυσσέας και ο Μενεσθέας. Όλοι τους είναι γνωστοί ως μνηστήρες της Ελένης (Απολλώδ. 3:10, 8). Οι μνηστήρες συγκέντρωσαν τους Έλληνες για να βαδίσουν εναντίον της Τροίας. Επειδή ο Μενεσθέας καταγόταν από την Αθήνα, ο αττικός αγγειογράφος το πρόσθεσε από τοπικό πατριωτισμό. Ο Μενεσθέας είναι γνωστός ως ο ηγέτης των…
Απρ 26, 2023

Αχιλλέας και Δηιδάμεια στη Σκύρο

Ο οπλισμένος, σχεδόν γυμνός Αχιλλέας εμφανίζεται εδώ σε κίνηση προς τα αριστερά. Κοιτάζει προς τα δεξιά τη Δηιδάμεια, η οποία γίνεται ορατή πίσω από την πινακίδα και την αγγίζει. Αντιστοιχεί σε έναν γέρο στα αριστερά, ίσως στον Φοίνιξ. Μπροστά, συμμετρικά διατεταγμένες, δύο αδελφές τρέχουν μακριά. Στα αριστερά, ο Λυκομήδης κάθεται σε μια καρέκλα. Στη δεύτερη σειρά, ο Οδυσσέας, ο οποίος μιλάει στον βασιλιά. Πριν τον Λυκομήδη πολεμιστή με το άλογο του Αχιλλέα. Δεξιά, ως αντίστοιχο του Λυκομήδη, ο…
Απρ 24, 2023

Ο Αχιλλέας στη Σκύρο

Ένα ανάγλυφο, μέρος της πρόσοψης μιας σαρκοφάγου, ο Αχιλλέας στη Σκύρο, ντυμένος με γυναικεία ρούχα, ανακαλύπτεται ανάμεσα στις κόρες του Λυκομήδη.
Απρ 20, 2023

Ο Αχιλλέας στη Σκύρο

Ο Αχιλλέας κάθεται στη μέση με γυμνό το πάνω μέρος του σώματός του. Στο αριστερό του χέρι κρατάει μουσικό όργανο. Στρέφεται στην κόρη του Λυκομήδη που φεύγει από το δωμάτιο. Πίσω της μια αψίδα. Στα δεξιά του Αχιλλέα κάθεται η Δηιδάμεια, η οποία κρατά και αυτή ένα όργανο. 
Απρ 18, 2023

Ο Χείρων διδάσκει τον Αχιλλέα

Ο κένταυρος Χείρωνας διδάσκει στον Αχιλλέα το παίξιμο της λύρας, φορώντας μανδύα από δέρμα ζώου και δάφνινο στεφάνι, ο Χείρωνας και ο Αχιλλέας που παίζει λύρα απεικονίζονται ως θέμα ήδη από τον 4ο αιώνα π.Χ.
Απρ 16, 2023

Ο Χείρων χαιρετά τον Αχιλλέα

Σε ένα μεγάλο δέντρο, ο Χείρωνας απλώνει το χέρι του χαιρετώντας τον Αχιλλέα ως αγόρι που τρέχει προς τον παιδαγωγό του. Πίσω από τον Αχιλλέα βρίσκεται ο Πηλέας, ο οποίος τον δείχνει με το τεντωμένο χέρι του. Το δέντρο υποδηλώνει τα βουνά του Πηλίου. Ο Χείρωνας κουβαλάει ένα κλαδί πάνω από τον ώμο του με αιχμαλωτισμένα άγρια ζώα. 
Απρ 14, 2023

Ο Πηλέας δίνει τον Αχιλλέα βρέφος στον Χείρωνα

Αριστερά είναι ο Χείρων με το σώμα ενός αλόγου, γενειοφόρος, με μακριές τρέσες, ριγέ ιμάτιο πάνω από τον αριστερό ώμο, δεξί χέρι τεντωμένο, στα αριστερά του κρατά ένα πεύκο πάνω από τον ώμο. Μπροστά του είναι ένα δέντρο. Στα δεξιά είναι ο Πηλέας που προχωρεί προς τα αριστερά, γενειοφόρος, με τα μαλλιά σγουρά και ριγέ ιμάτιο, κρατώντας τον Αχιλλέα και στα δύο χέρια. Μπροστά τους είναι ένας σκύλος προς τα δεξιά, με το δεξί πόδι και το κεφάλι σηκωμένο, σαν να τους χαιρετάει.
Απρ 12, 2023

Πηλέας, Αχιλλέας και Θέτιδα

Η ένωση υπερφυσικού και ανθρώπινου είχε ως αποτέλεσμα τον Αχιλλέα, αθάνατο μέσα από τις προσπάθειες της μητέρας του αλλά και θνητός λόγο της ευάλωτης πτέρνας του.
Απρ 10, 2023

Πηλέας, Αχιλλέας και Χείρωνας

Η παράσταση στο σώμα του αγγείου, εύκολα αναγνωρίσιμη , απεικονίζει το δημοφιλές στην αρχαία ελληνική τέχνη μυθολογικό επεισόδιο της παράδοσης του μικρού Αχιλλέα από τον πατέρα του , τον Πηλέα , στον Χείρωνα ( δικαιότατος κενταύρων ), για να τον αναθρέψει 
Απρ 04, 2023

Θέτις και Αχιλλέας

Στα δεξιά γονατίζει μια γυναίκα, πιθανότατα νοσοκόμα, η οποία κρατά τον Αχιλλέα πάνω από ένα δοχείο. Η γυναίκα που τρέχει δίπλα στην κλίνη είναι η Θέτιδα.

Άδμητος

Μάι 10, 2023

Η επιστροφή της Άλκηστης

Η αφηγηματική σκηνή είναι διατεταγμένη σε δύο μοτίβα. Το επίκεντρο της σύνθεσης αποτελείται από ένα βωμό με τρίγλυφα τοποθετημένα άνω στο κέντρο. Ο βωμός εικονίζεται στα τρία τέταρτα και γύρω και στη βάση υπάρχει ένα βουκράνιο δεμένο με μάλλινο σχοινί. Στα δεξιά του βωμού κάθεται η Περσεφόνη, φορώντας ένα χιτώνα και ένα μανδύα τυλιγμένο γύρω από τα πόδια του. Η θεά, που φοράει τα συνηθισμένα στολίδια υψώνει έναν πυρσό σε σχήμα σταυρού, στρέφεται σε μια γυναίκα με πολύ παρόμοια ρούχα καθισμένη…
Μάι 06, 2023

Άλκηστις και Άδμητος

Σε μια πολυθρόνα κάθεται ο Άδμητος, λεπτός με μια μαυροκαφέ ρόμπα πάνω από τους μηρούς του πάνω στην οποία ακουμπάει το σπαθί του, η Άλκηστης είναι με κίτρινο χιτώνα, τυλιγμένη σε ένα ανοιχτό πράσινο λευκό παλτό, γύρω από το κεφάλι έχει στεφάνι, πίσω από το οποίο πέφτει ένα λευκό πέπλο και στις δύο πλευρές. Ο Άδμητος δείχνει ένα μικρό δισκίο σε έναν νεαρό που κάθεται μπροστά του σε μια καρέκλα με κορδέλα στα μαλλιά και χλαμύδα. Η Άλκηστη κοιτάζει μπροστά στον εαυτό της, κρατώντας το πηγούνι…
Μάι 04, 2023

Ο Απόλλωνας στην υπηρεσία του Άδμητου

Ο ίδιος ο Άδμητος δεν απεικονίζεται. Ο Απόλλωνας (με φαρέτρα και τόξο) απεικονίζεται στο άρμα. Η ομάδα αποτελείται από 4 άγρια ζώα, σύμφωνα με τον Schauenburg μεταξύ άλλων λιοντάρι, αγριογούρουνο, λύκο και πάνθηρα, ενώ σύμφωνα με τον Κοντολέων μάλλον ένα ζευγάρι λιονταριών και αγριόχοιρων. Δίπλα στο άρμα μια γυναίκα με πόλο (Λητώ), μπροστά στην ομάδα μια άλλη με χειρονομία χαιρετισμού ή κατευνασμού, πιθανότατα η Άρτεμις. Δίπλα ο Ερμής. 
Μάι 02, 2023

Σαρκοφάγος με τον μύθο της Άλκηστης

Στα αριστερά είναι ο Άδμητος σε προφίλ ο οποίος περιβάλλεται από τους κυνηγούς. Απέναντί του βρίσκεται ο πατέρας του, τον οποίο συμβουλεύεται. Πίσω από τους δύο στέκεται η Άλκηστη με μια υπηρέτρια που μαθαίνει την τύχη του συζύγου της. Στη μέση της ζωφόρου βρίσκεται η σκηνή θανάτου της Άλκηστης περιτριγυρισμένη από τους γονείς, τα παιδιά και τις υπηρέτριές της. 
Απρ 30, 2023

Άδμητος και Πελίας

Ο Άδμητος παρουσιάζει έναν κάπρο και ένα λιοντάρι στον ένθρονο ηγεμόνα Πελία. 

Άδωνις

Ιουν 01, 2023

Άδωνις και Αφροδίτη

Ο μυθικός Άδωνις ξαπλωμένος σε μία κλίνη, με μια φιγούρα του Έρωτα μπροστά του κρατώντας ένα πιάτο με φρούτα. Εκατέρωθεν είναι η Αφροδίτη, η θεά του έρωτα, και η Περσεφόνη, η βασίλισσα του Κάτω Κόσμου, με τις γυναίκες συνοδούς τους. Η Αφροδίτη ερωτεύτηκε τον όμορφο Άδωνη, αλλά σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια ενός κυνηγιού αγριόχοιρου λίγο αργότερα. Η θεά ήταν τόσο ταραγμένη που ο Δίας, ο βασιλιάς των θεών, έκανε τον νέο αθάνατο, επιτρέποντάς του να εγκαταλείψει τον Άδη, τον κάτω κόσμο των νεκρών,…
Μάι 24, 2023

Αττικά Αδώνια

Τα Αδώνια ήταν μία εορτή που γινόταν το καλοκαίρι και ήταν αφιερωμένο στον Άδωνη, τον όμορφο νεαρό κυνηγό που αγαπήθηκε από την Αφροδίτη και σκοτώθηκε από αγριογούρουνο. Από το χυμένο αίμα του, λουλούδια φύτρωσαν στο έδαφος. Ο εορτασμός των Αδωνίων περιλάμβανε την τοποθέτηση φυτών σε δοχεία στις στέγες των σπιτιών για να βλαστήσουν και να μαραθούν γρήγορα. Η λήκυθος δείχνει μια γυναίκα σε μια σκάλα να δέχεται μια ζαρντινιέρα από τον Έρωτα, πιθανώς για να τοποθετηθεί σε μια στέγη. Κάτω από τη…
Μάι 20, 2023

Αδώνια, λήκυθος

Μια γυναίκα (Αφροδίτη) ανεβαίνει μια σκάλα, ο Έρωτας της δίνει ένα δοχείο, μισό αμφορέα με φυτά για την δημιουργία του κήπου του Άδωνη, πίσω από τον Έρωτα μια λεκάνη με σφαιρίδια (θυμιατήριο με θυμίαμα). 
Μάι 18, 2023

Ο θάνατος του Άδωνη

Ο Άδωνις τραυματίας πέφτει μπροστά σε μια σπηλιά όπου σκύλοι και σύντροφοι του επιτίθενται στον αγριόχοιρο.
Μάι 16, 2023

Ετοιμοθάνατος Άδωνις

Ο Άδωνις τραυματισμένος στον αριστερό μηρό του, πάνω σε μία κλίνη, γυμνός με τις μπότες του και μια κάπα να καλύπτει το κεφάλι του. 
Μάι 12, 2023

Άδωνις, Αφροδίτη και Έρωτας

Ο Άδωνις καθιστός, στεφανωμένος και κρατώντας μια λύρα, η Αφροδίτη κρατώντας ένα σκήπτρο, Ο φτερωτός Έρωτας που κρατά ένα πιάτο με μήλα.

Άδραστος

Μάι 07, 2023

Επτά επί Θήβας

Ένας γενειοφόρος άνδρας με μακρύ χιτώνα (Άδραστος) κρατά τα ηνία άρματος και κοιτάζει πίσω έξι πολεμιστές που προετοιμάζονται. Ένας από αυτούς που ονομάζεται Παρθενόπιος κόβει μια τούφα από τα μαλλιά του με το σπαθί του.
Μάι 05, 2023

Τυδέας και Άδραστος

Ένας οπλίτης (Τυδέας), φορώντας ένα κράνος διακοσμημένο με κέρατα ταύρου, κρατά ένα φιαλίδιο σε μια γυναίκα (Δηιπύλη), η οποία ρίχνει την αποχαιρετιστήρια προσφορά σε αυτό από μια κανάτα. Στα αριστερά της, μια υπηρέτρια κοιτάζει πίσω σε ένα βωμό και σκουπίζει τα μάτια της με μια άκρη του χιτώνα της, η θυσία είχε δώσει δυσμενείς οιωνούς. Στη δεξιά άκρη της εικόνας κάθεται ένας γενειοφόρος άνδρας (Άδραστος) με χιτώνα και ιμάτιο, σε μια πτυσσόμενη καρέκλα καλυμμένη με δέρμα πάνθηρα. Μια γυναίκα με…
Μάι 03, 2023

Η Αθηνά και ο γέρος ανάμεσα στους πολεμιστές

Ο βασιλιάς του Άργους Άδραστος στην Αθήνα παρακαλώντας για βοήθεια εναντίον του Θηβαίου Κρέοντα που είχε αρνηθεί την ταφή των ηρώων που πέθαναν πολεμώντας εναντίον του. Με τον Άδραστο τότε μπορεί να είναι ο Πολυνείκης (για λογαριασμό του οποίου διεξήχθη η μάχη) με τον Θηβαϊκό Λέοντα στην ασπίδα του, και πιθανώς ο Τυδέας. Και οι δύο ήταν γαμπροί του Άδραστου και σκοτώθηκαν στον πόλεμο ή μπορεί να ήταν παιδιά των νεκρών, οι λεγόμενοι επίγονοι, οι οποίοι ήρθαν με τον Άδραστο για να επικαλεστούν…
Μάι 01, 2023

Ο Άδραστος διευθετεί τη διαφορά μεταξύ του Πολυνείκη και του Τυδέα

Ο Άδραστος, βασιλιάς του Άργους, διευθετεί τη διαφορά μεταξύ του Πολυνείκη της Θήβας και του Τυδέα της Καλυδώνας, το επιχείρημα του οποίου ήταν η πηγή της ιστορίας των Επτά εναντίον της Θήβας. Στη στοά ενός παλατιού, δύο νεαροί άνδρες αψιμαχούν. Ο ένας πλησιάζοντας από τα δεξιά, κρατά ένα τσεκούρι με τα δύο χέρια πίσω από το κεφάλι του για να πετύχει ένα θανατηφόρο χτύπημα. Ο απειλούμενος αντίπαλός του περιστρέφεται ελαφρώς προς τα αριστερά και κρατά το δεξί πάνω χέρι του επιτιθέμενου με το…
Απρ 28, 2023

Ο Άδραστος οδηγεί ένα τετράτροχο άρμα

Ο Άδραστος οδηγεί ένα τετράτροχο άρμα, με τα ηνία στο χέρι. Φοράει κοντό χιτώνα και αττικό κράνος, τα άλογα έχουν διακοσμημένα περιλαίμια. Πάνω από τα κεφάλια των αλόγων, γράφει ΚΑΛΟΣ, με γράμματα μεγαλύτερα και σε μεγαλύτερη απόσταση από αυτά του ΆΔΡΑΣΤΟΣ. Επομένως, οι δύο λέξεις δεν πρέπει κατ' ανάγκη να συνδυαστούν. Ο Άδραστος, ο Αργείος βασιλιάς, δεν είναι συνηθισμένο θέμα παρά μόνο στην ετρουσκική τέχνη. Αυτή είναι η μόνη αναπαράστασή του στην αθηναϊκή ερυθρόμορφη μορφή. Ίσως η σκηνή να…

Αγαμέμνων

Μάι 29, 2023

Η κηδεία του Πάτροκλου

Στον κεντρικό πίνακα βρίσκεται η πυρά με τα λάφυρα του Έκτορα (αρχικά αχίλλειος πανοπλία που φορούσε ο Πάτροκλος). Στα αριστερά του ο Αχιλλέας κρατάει μια αιχμάλωτη από τα μαλλιά λίγο πριν την σκοτώσει με το σπαθί του: άλλοι τρεις δεμένοι αιχμάλωτοι στα αριστερά έχουν την ίδια μοίρα. Στα δεξιά της πυράς, ο Αγαμέμνονας ρίχνει μια σπονδή. Κάτω ο ηνίοχος του Αχιλλέα, ο Αυτόμηδων, ετοιμάζεται να σύρει το πτώμα του Έκτορα πίσω από άρμα τεσσάρων αλόγων γύρω από τον τάφο του Πάτροκλου. Στο πάνω μέρος…
Μάι 25, 2023

Αγαμέμνων και Χρύσης

Σκηνή με πολλούς χαρακτήρες διατεταγμένους σε διάφορα επίπεδα. στην κορυφή η Αθηνά και οι Διόσκουροι, ο Αχιλλέας και ο Φοίνικας; Στο κέντρο ο Αγαμέμνονας, καθισμένος στα αριστερά, με ένα σκήπτρο στο χέρι υποδέχεται των Χρύση που φορά κρεμασμένο το κλειδί του ναού στο στήθος, προσκυνά μπροστά στον βασιλιά και απλώνει τα χέρια της προς τα γόνατά του εκλιπαρώντας.
Μάι 23, 2023

Ο Φιλοκτήτης στο ναό της Χρύσης

Αρκετοί Έλληνες περιβάλλουν τον Φιλοκτήτη. Ανάμεσά τους, ο Αχιλλέας, ο Διομήδης και ο Αγαμέμνονας. Όρθιος, στεφανωμένος όπως οι άλλες μορφές που συμμετέχουν στη θυσία, γενειοφόρος, ντυμένος με μακρύ ιμάτιο, ο Αγαμέμνονας βρίσκεται στην άκρη αριστερά, κοντά στο άγαλμα της Χρύσης. Φέρει ένα σκήπτρο το οποίο στηρίζεται στα σκαλοπάτια του βάθρου, εφιστώντας έτσι την προσοχή στο φίδι που δάγκωσε τον Φιλοκτήτη.
Μάι 21, 2023

Η θυσία της Ιφιγένειας

Στο κέντρο υπάρχει ένας λευκός βωμός σε δύο σκαλοπάτια. Στην άλλη πλευρά του βρίσκεται ο Αγαμέμνονας (ή ίσως ο Κάλχας) προς τα δεξιά, με το πρόσωπο στραμμένο προς τα εμπρός. είναι γενειοφόρος, με ιμάτιο τυλιγμένο γύρω από τα κάτω άκρα και το αριστερό χέρι, στο αριστερό χέρι ένα σκήπτρο. Στο δεξί χέρι κρατάει το μαχαίρι της θυσίας με το οποίο πρόκειται να θυσιάσει την Ιφιγένεια, η οποία στέκεται μπροστά του. Έχει ατημέλητα μαλλιά, βραχιόλια, μακρύ χιτώνα και κοιτάζει προς τα κάτω. Πίσω της, σε…
Μάι 19, 2023

Ο Τήλεφος και ο Ορέστης παιδί

Ο Τήλεφος κρατά τον Ορέστη στο μπράτσο του καθισμένος σε έναν βωμό, κρατά σπαθί στο δεξί του χέρι. Ο Ορέστης απλώνει τα χέρια του προς τον Αγαμέμνονα ο οποίος τρέχει από αριστερά. Ο Αγαμέμνων απλώνει το αριστερό του χέρι για να πιάσει τον Ορέστη, κρατώντας με το δεξί του σκήπτρο. Κοιτάζει πίσω σε έναν γενειοφόρο άνδρα (Οδυσσέας; Μενέλαος;), που τον κρατάει με το ένα χέρι στο δεξί του χέρι και του δείχνει τον Τήλεφο με το άλλο. Ο Αγαμέμνων είναι ο μόνος που φοράει το θεατρικό φόρεμα με μανίκια…
Μάι 15, 2023

Τήλεφος, Ορέστης και Αγαμέμνονας

Ο Τήλεφος παρακρατεί το βρέφος Ορέστη από τον Αγαμέμνονα. Πάνω σε ένα βωμό στα δεξιά με ιωνικό κιονόκρανο ο Τήλεφος κάθεται στα τρία τέταρτα, κοιτάζοντας προς τα αριστερά. Είναι γενειοφόρος, στεφανωμένος και φοράει μανδύα πάνω από τους ώμους του, κάθεται σε σκυφτή στάση με το δεξί του γόνατο σηκωμένο και λυγισμένο έτσι ώστε το πόδι να ακουμπά στο αριστερό του γόνατο, γύρω από τον αριστερό μηρό υπάρχει ένας λευκός επίδεσμος που καλύπτει την πληγή του που δένεται με κορδόνια. Με το δεξί του χέρι…
Μάι 13, 2023

Αγαμέμνων, Διομήδης και Βρισηίδα

Ο Αγαμέμνων καθισμένος στα δεξιά (χιτώνας, ιμάτιο, σκήπτρο), κρατά ένα κύπελλο στο δεξί χέρι, μια γυναίκα που στέκεται όρθια, απέναντί του, υψώνει μια οινοχόη (ΚΑΛΕ), αριστερά, όρθιος, ο Διομήδης.
Μάι 11, 2023

Ο Αγαμέμνονας και άγνωστοι μυθολογικοί χαρακτήρες

Οι χαρακτήρες χωρίζονται σε δύο διακριτές σκηνές. Σε ένα από αυτά, στη σειρά προς τα δεξιά χαρακτηρίζονται από επιγραφές στο κορινθιακό αλφάβητο, δύο γυναίκες, ένα παιδί και ένας άνδρας: στα αριστερά, ο Αγαμέμνονας., ο οποίος κρατά στο δεξί του χέρι ένα μακρύ σκήπτρο, σηκώνει το αριστερό του χέρι σαν να απευθύνεται στην ομάδα που προηγείται, ο Άλκας και το παιδί στο κεφάλι του οποίου βάζει το χέρι της και το οποίο ο ζωγράφος έχει ονομάσει Δωρίμαχο, στα δεξιά μια γυναίκα, η Σάκης απλώνει το…

Αγαμέμνων

Ιουν 25, 2023

Η Γαία παρουσιάζει τον νεαρό Εριχθόνιο στη Αθηνά

Πίσω από τη Αθηνά είναι ο Τρίτωνας και δίπλα στη Γαία είναι ο Ήφαιστος. Δύο Νίκες αιωρούνται πάνω από τη σκηνή. Ο Εριχθόνιος είναι επίσης γνωστός ως Ερεχθέας. Μυθικός βασιλιάς της Αθήνας, ήταν γιος της Γαίας και του Ηφαίστου. Γεννημένος μισός φίδι όπως όλοι οι "αυτόχθονες" (πρώτοι κάτοικοι του κόσμου), δόθηκε στη φροντίδα της Αθηνάς της θεά της σοφίας και του Ήφαιστου του σιδηρουργού των θεών. Ο Τρίτωνας είναι θαλάσσια θεότητα και γιος του Ποσειδώνα, του υπέρτατου θεού των ωκεανών.
Ιουν 21, 2023

Η εύρεση του Εριχθόνιου

Σε έναν τραχύ σωρό βράχων (στην Ακρόπολη των Αθηνών) υπάρχει ένα κυλινδρικό καλάθι, από το οποίο αναδύεται ο Εριχθόνιος - ένα στεφανωμένο αγόρι με μανδύα. Ριγμένο στο σωρό των βράχων βρίσκεται το καπάκι του καλαθιού που περιβάλλεται από ένα στεφάνι ελιάς. Από κάτω από το καλάθι δύο φίδια, το ένα γενειοφόρο και το άλλο όχι. Το αγόρι σηκώνει το δεξί του χέρι έκπληκτο κοιτάζοντας την Αθηνά, η οποία στέκεται κρατώντας το κράνος της στα αριστερά και έχοντας το δόρυ στο δεξί της χέρι.
Ιουν 13, 2023

Η γέννηση του Εριχθόνιου

Στο κέντρο μια γυναικεία μορφή μεγαλύτερων διαστάσεων (η Γαία) που φαίνεται από τη μέση και πάνω να ανεβαίνει από το έδαφος, φορά χιτώνα και μανδύα, έχει μακριά μαλλιά πιασμένα σε ακτινοβολούμενο στεφάνι. Κοιτάζει προς τα πάνω, κρατώντας ψηλά με τα δύο της χέρια ένα βρέφος (τον Διόνυσο;), που έχει τη συνήθη στολισμένη σταυροειδή ζώνη των Αθηναίων νηπίων. Γυρίζει κι απλώνοντας και τα δύο του χέρια με ανυπομονησία προς την Αθηνά, η οποία, ως Αθηναίος κουροτρόφος, κινείται προς τα εμπρός για να…
Ιουν 09, 2023

Η Αθηνά, η Γαία και ο Εριχθόνιος

Η Αθηνά, η Γαία και ο Εριχθόνιος στο κέντρο περιτριγυρισμένοι από τον Κέκροπα, τον Ήφαιστο και μια γυναίκα (την Πάνδροσο;). Η πλευρά Β παρατάσσει και άλλους θεατές της γέννησης (Αθηναίους βασιλείς και κεκροπίδες).

Αγαμέμνων

Ιουλ 10, 2023

'Όπλων κρίσις, ή η φιλονικία του Αίαντα του Τελαμώνιου και του Οδυσσέα για την πανοπλία του Αχιλλέα.

Ο Αίαντας και ο Οδυσσέας, γυμνοί, στεφανωμένοι και γενειοφόροι, προχωρούν από αντίθετες πλευρές με τραβηγμένα σπαθιά ο ένας εναντίον του άλλου, καθένας τους συγκρατείται από δύο νεαρούς στεφανωμένους Έλληνες, δύο νεαροί σκύβουν μπροστά κρατώντας γύρω από τη μέση τους ήρωες, ενώ άλλοι τους πιάνουν από τα χέρια προσπαθώντας να τους αποσπάσουν τα σπαθιά. Μεταξύ αυτών των ομάδων ο Αγαμέμνονας, γενειοφόρος, φορώντας κράνος και μανδύα πάνω από τους ώμους του, τρέχει προς τα δεξιά κοιτάζοντας πίσω, με…
Ιουλ 06, 2023

Ο Αίαντας ο Τελαμώνιος σκοτώνει έναν Τρώα αιχμάλωτο

Ο Αίαντας (ετρουσκικός Αϊβάς) σκοτώνει έναν Τρώα αιχμάλωτο μπροστά στον Χαρούν (τον ετρουσκικό δαίμονα του θανάτου, που σχετίζεται με τον Έλληνα Χάροντα) οπλισμένο με ένα σφυρί. Πλευρά Α από ετρουσκικό ερυθρόμορφο κάλυκα-κρατήρα, τέλη 4ου αιώνα π.Χ.-αρχές 3ου αιώνα π.Χ.
Ιουν 28, 2023

Η Αθηνά παρεμβαίνει ανάμεσα στον Αίαντα τον Τελαμώνιο και τον Έκτορα.

Και από τις δύο πλευρές ένας πολεμιστής ορμά προς τα εμπρός, απειλώντας ο ένας τον άλλο με δόρυ και ασπίδα. Ο Αίαντας, στα αριστερά, είναι γενειοφόρος. δίπλα του το όνομά του Αΐας. Ο Έκτορας, στα δεξιά, έχει στην ασπίδα του την μορφή ενός Πήγασου που αναπηδά προς τα αριστερά. Το πρόσωπό του ήρωα λείπει εντελώς. Έκαστος έχει ένα κράνος κεκλιμένο προς τα πίσω, ένα κοντό χιτώνα, θώρακα περικνημίδες και ένα σπαθί που κρέμεται στο πλάι. Ανάμεσά τους η Αθηνά ορμά προς τα δεξιά, κοιτάζοντας πίσω στον…

Αγαμέμνων

Ιουλ 07, 2023

Η αναγνώριση του Θησέα

Ο Θησέας εμφανίζεται ως στεφανωμένος νεαρός με κοντό χιτώνα, έχει ένα μανδύα πάνω από τους ώμους του, πέτασο στην πλάτη κι σπαθί κρεμασμένο στο πλάι, στέκεται κατά πρόσωπο κοιτάζοντας προς τα αριστερά κρατώντας δύο δόρατα όρθια στο αριστερό του χέρι. Το δεξί του πιάνεται από τον Αιγέα, έναν γέρο με άσπρα μαλλιά και γενειάδα, μανδύα και παπούτσια, ο οποίος γέρνει προς τα εμπρός σε ένα ραβδί, κρατώντας στο αριστερό του χέρι μια τυλιγμένη ταινία. Ανάμεσα σε αυτές τις δύο μορφές η Αίθρα στέκεται…
Ιουλ 03, 2023

Ο Αιγαίας με τον Θησέα θυσιάζουν ταύρο

Όταν ο Θησέας έφτασε από την Τροιζήνα στην Αττική, πραγματοποίησε μια σειρά από κατορθώματα, συμπεριλαμβανομένης της σύλληψης ενός ταύρου που είχε ρημάξει την περιοχή γύρω από τον Μαραθώνα. Θυσίασε τον ταύρο στον Απόλλωνα. Εδώ οι δύο πρωταγωνιστές κινούνται με χάρη και από κοινού, όπως και οι ομόλογοί τους στη νότια ζωφόρο του Παρθενώνα.
Ιουν 29, 2023

Αιγαίας και Θέμιδα

Ο βασιλιάς της Αθήνας Αιγέας συμβουλεύεται την Πυθία Θέμιδα καθισμένη στον δελφικό τρίποδά της.

Βρείτε μας στα social media

Contact us at info@hellenologio.gr - Privacy Policy