Xωρίς να πέσει στην παγίδα να εικονογραφήσει τα Ελευσίνα Μυστήρια και τον μύθο της Περσεφόνης, η έκθεση Visions from the Underworld, ενεργοποιεί ξανά την ιστορία και το ταξίδι στον κάτω κόσμο, μέσω της σύγχρονης Τέχνης, ενώ δημιουργεί και μια νέα πομπή.
Όταν εμφανίστηκαν στη διεθνή εικαστική σκηνή πριν από περίπου τρία χρόνια οι Dome Wood και Sam Steverlynck με την πλατφόρμα τους Agprognostic Temple, άρχισε το κοινό της Τέχνης να αναρωτιέται τι στο καλό είναι αυτοί οι τύποi που εφορμούν από τις Βρυξέλλες φτιάχνοντας Ναούς και εξερευνώντας μυστήρια. Είναι μια μορφή εικαστικής αίρεσης; Μια νομαδική γκαλερί; Ευαγγελιστές κάτι νέου που αναβλύζει από τον μύθο και την παραίσθηση; Από την πρώτη στιγμή oι ίδιοι αν ότι ονειρεύονται να κάνουν κάποια δράση σε έναν ναό ή αρχαιολογικό χώρο στην Ελευσίνα.
Η ευχή τους έπιασε -σχεδόν- τόπο αφού στο πλαίσιο του 2023 Ελευσίνα, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης θα παρουσιάσουν μία έκθεση σύγχρονης Τέχνης, λίγα μέτρα από το Πλουτώνιο, το σημείο καθόδου στον Αδη και από το Καλλίχορον Φρέαρ, το πηγάδι που κάθισε κλαίγοντας να ξαποστάσει η θεά Δήμητρα καθώς αγωνιωδώς αναζητούσε την κόρη της Περσεφόνη, απαχθείσα από τον Αδη. H έκθεση Visions from the Underworld ανοίγει για το διεθνές κοινό στις 3 Φεβρουαρίου, θα έχει τη δική της τελετή έναρξης, τη δική της πομπή και τη δική της τελετή λήξης, λένε στο iefimerida οι Dome Wood και Sam Steverlyck. Και απαντούν στις απορίες μας για τη σύνδεση του μύθου με το σήμερα -και όσα θα μπορούσε να εκφράζει η Περσεφόνη σε σχέση με την καταπίεση του γυναικείου σώματος στο βάθος της ιστορίας, την έννοια της καθόδου στον Αδη κλπ.
Περισσότερα ...
https://www.iefimerida.gr/politismos/ekthesi-mystiria-eleyrina-kato-kosmos